Onze medewerkers vinden ons een Great Place to Work! Bijna 90 procent van de medewerkers is heel tevreden met hun werkplek. Dat blijkt uit het eerste Great Place to Work onderzoek. Dit is een medewerkersonderzoek naar vertrouwen, trots en plezier in een organisatie. Met dit onderzoek creƫren we periodiek een moment om de tevredenheid en het werkgeluk van onze medewerkers te meten. Ook is het een methode om te ontdekken wat er nog verbeterd kan worden in onze organisatie. Genoeg redenen om deze meting te doen.
āVertrouwen is de sleutel van een succesvolle organisatiecultuur en vormt de voedingsbodem van betere resultaten, groei en innovatieā- Great Place to Work.
Uit de resultaten van het eerste onderzoek blijkt het vertrouwen van onze medewerkers. Zo scoren wij 96 procent op geloofwaardigheid, 90 procent op eerlijkheid en 85 procent op trots. Ook voelen onze medewerkers respect en kameraadschap van en naar het management en hun andere collegaās. Zo geeft maar liefst 100 procent van de medewerkers aan altijd te kunnen rekenen op anderen. Wat ons betreft een heel mooi compliment.
Waardering voor de werkplek Ć©n elkaar
Spacewinner is intern informeel georganiseerd. We voeren geen vaste evaluatiegesprekken bijvoorbeeld. Daardoor is het onderzoek door Great Place to Work een handig hulpmiddel voor ons om periodiek te meten hoe het ervoor staat. āEigenlijk wisten we het al, maar toch geven de resultaten van het eerste onderzoek ons weer die bevestiging: over het algemeen zijn mensen trots om hier te werken en voelen ze zich gewaardeerd en veilig op de werkvloer. Iedereen stelt zich flexibel op. Daardoor blijven onze mensen hier ook lang werkenā, aldus directeur Joost Kleine Snuverink.
Meer persoonsontwikkeling
Natuurlijk is er ook altijd nog ruimte voor verbetering. Zo geeft 43 procent aan dat zij opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden aangeboden krijgen om professioneel te kunnen groeien. Dat percentage moet omhoog volgens Joost: āIk vind zelf ook dat we meer aan persoonsontwikkeling moeten doen. We zijn naar aanleiding van het onderzoek daarom gelijk begonnen met nieuwe trainingen. Denk hierbij aan trainingen met betrekking tot sociale en commerciĆ«le vaardigheden, zoals het uitvragen van behoeftes of het omgaan met bezwaren.ā
Ook voor de vele studenten die bij Spacewinner werken zijn de trainingen een groot voordeel. In het begin zijn zij vaak nog verlegen en durven ze niet veel te vragen. Door de trainingen bij Spacewinner ontwikkelen ze deze vaardigheden waar ze hun hele carriĆØre nog plezier van hebben.